دیدبان

کلید تدبیر دولت برای شب عید مردم در سبدکالا گم شد/ گرانی میوه در سبد عیدانه

کلید تدبیر دولت برای شب عید مردم در سبدکالا گم شد/ گرانی میوه در سبد عیدانه

دیدبان: برخلاف وعده مسئولان مبنی بر گران نشدن قیمت میوه در ایام شب عید، همچنان میوه و سبزی در روزهای باقی مانده به پایان سال در بازار گران عرضه می شوند که بسیاری از هم وطنان از آشفتگی موجود در بازار میوه از جمله مرکبات بسیار شاکی و ناراضی هستند.

 متأسفانه مرکبات مناطق شمالی کشور برروی درخت مانده است و تا به امروز مشتری برای خرید این محصولات وجود ندارد به طوری که در برخی از مناطق کشور به جای فروش پرتقال های بروز درخت مانده که تاکنون سرمازده شاهد عرضه پرتقال در بازار با قیمت بسیار گران هستیم.
با توجه به اینکه هر ساله به نزدیک شدن به ایام سال نو  مصرف و تقاضای میوه افزایش می یابد توجه به این نکته ضروری است که کشور در تولید میوه از جمله سیب و مرکبات با مشکلی مواجه نیست و در سردخانه‌های کشور میوه نسبت به سرانه مصرف به اندازه کافی وجود دارد به همین جهت دولت باید هر چه سریع تر به منظور مدیریت و تنظیم بازار میوه شب عید ورود پیدا کند.
 مردم انتظار دارند که در ایام شب عید بدون اینکه ضرر و زیانی به کشاورزان و فروشندگان وارد شود میوه را با قیمت مناسب خریداری کنند، دولت خود باید میوه ایام شب عید را از سردخانه ها خریداری کند و با حذف واسطه ها و دلالان و نظارت کافی از سوی دستگاه های نظارتی میوه را با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برساند.
در حال حاضر سردخانه های کشور مملو از میوه است به همین جهت دولت باید با نظارت کافی و دقیق بر بازار میوه دست دلالان و واسطه گران را از بازار این محصول کوتاه کند تا شیرینی ایام شب عید به کام مردم تلخ نشود.
اتحادیه ها همانند سنوات گذشته خود آمادگی  سرمایه گذاری برای خرید و ذخیره سازی میوه شب عید  را دارند که این مهم فقط مستلزم ساماندهی این بخش ها از سوی دولت است.
 
 
منبع: سراج

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن